25 Mart 2009 Çarşamba

ALİ ŞUR'UN
AÇIKLAMASI...

Yunus Nadi Karikatür Ödülünü Ahmet Ümit Akkoca ile paylaşan Ali Şur MİZAHHABER'de benzeri çıkan 2 karikatür ve Oğuz Gürel'in benzer karikatürü üzerine MİZAHHABER'e aşağıdaki şu açıklamayı gönderdi, aynen yayınlıyoruz... Ali'nin iyi niyetine inanmak istiyoruz, sanırız asıl sorun çok "güncel" ve henüz sıcaklığı süren bir konuda karikatüre ödül vermekten kaynaklanıyor...

Sevgili Cihan Demirci; benim bu karikatürüm 2 aydır facebook sayfamda yer almaktadır bu karikatürleride biliyorum. Bu karikatürüm benim sayfamdaydı ertelenince sayfadan çıkarttım ödül aldıgımda tekrar sayfaya koydum gönderme tarihi 9 şubat kargo kagıdı elimde telefondan haber gelince tabiki bunu arkadaşlarım ile paylaşacagım ilk internette yayınlanan karikatür benimki tabiki hepimiz aynı şeyi düşünecegiz konu güzel adama soruyorlar abi elektirik yok buzdolabı veriyor başkasına soruyor bakalım buzdalabımdan çıkan oylar kime gidecek anında not aldım yani espirini asıl sahibi köylü yanlız düşünülmeden sorulmadan yapılan eleştiriler insanı üzüyor yürek rahat olacak haklıyken haksız durumuna düşüyorsun tekrar söylüyorum o karikatür facebook sayfamda 2 aydır sergileniyor ayrıca Oguz Gürelin gazetesini okumam mümkün deyil, doslukla..

ALİ ŞUR

OĞUZ GÜREL'DEN

GELEN AÇIKLAMA...

Ali Şur'un açıklaması üzerine, ödül alan karikatürle benzer karikatürü olan Oğuz Gürel'den de bir açıklama aldık. Aynen yayınlıyoruz...

Ali Şur'un açıklamalarını ve diğer yorumları okudum.. en başta sürekli birbirine karıştırılan benzer karikatür-çalıntı konusunda şunu söyleyeyim.. benzer karikatür eşittir çalıntı karikatür değildir.. sürekli bunları aynı şeymişgibi göstererek bir yere varamayız.. hele sapla samanı karıştırarak bir yere hiç varılamaz.. burada konu ne benim çizdiğim gazete ne de diğer örneklerin yayınlandığı site veya sitelerdir.. nerede değil ne çizildiği önemlidir.. bunu tartışırsak konu başka yerlere gider..burada ödül alan karikatürün benzerlerinin daha önce yapıldığı önce ya da sonra belgeleniyor.. ve bunda da amaç ödül alan çizeri hedef almak değildir.. ödül alan kişi ben de olsam gazete karikatürü tarzında bir çalışmanın ödüllendirildiği görüşüm değişmez.. ama bu jürinin takdiridir ve bunu da derinlemesine yorumlamak doğru olmaz.. ben o gazeteyi okumam o siteye bakmam demeklehaklı olduğunuz bir konuda daha da haklı olmanız pek mümkün olmaz.. o yüzden kurumlarıveya kişileri tartışmaktansa benzer karikatür konusunda daha açıklayıcı veya aydınlatıcı olmak daha doğru olur.. oğuz gürel in çizdiği yayın organını okumuyor olabilirsiniz ama ben de facebook u okumuyorum.. nerede değil ne çizdiğiniz önemlidir bazen.. benzer şeyleri düşünmek benzer işlerin yayınlanması benzer işlerin ödüllendirilmesi ne ilk ne ne sondur..bundan sonra da olacak.. ama sapla samanı birbirine karıştırarak bir yere varabilmek mümkün olmaz.. benzer çalışma the new york times'da yayınlansa o çalışmanın orada yayınlanmış gerçeği değişmez..

Oğuz Gürel