22 Şubat 2011 Salı

Penguen dergisi çizeri Bahadır Baruter, yaşadıkları baskıyı Habertürk gazetesinden Elif Key'e anlattı:
"YILLARDIR
ÇALIŞTIĞIMIZ
MATBAA
BU HAFTA
DERGİYİ BASMADI"


Habertürk gazetesinin 20 Şubat tarihli Pazar ekinde Elif Key'in "Türkiye'nin Karikatürle İmtihanı" başlıklı haberinde görüşlerine başvurulan Bahadır Baruter, çizdiği karikatür sonrasında oluşan baskıları şöyle anlattı:

"Bir haftadır ciddi bir baskı altındayız. Kaç yıldır çalıştığımız matbaa bu haftaki Penguen'i basmayı reddetti. Bunun üzerine yeni bir matbaa bulup dergiyi bir gün gecikmeyle de olsa bastık. Ama o matbaanın da tehditler alacağını tahmin ediyorum. Bayiler bile dergiyi satmayın baskısı altında. Ama bu bir süreç, bir kaç hafta içinde baskı ve tehditlerin azalacağını düşünüyorum. Neyse ki okuyucularımızdan iyi dayanışma mesajları geliyor. Halen çizdiğim karikatürlerle ilgili 3 davadan mahkumiyetim var. Hakkımda açılan 9 dava da devam ediyor. Zaten Türkiye'de karikatüre tahammül hiç artmaz, hep aynı yerde kalır. Siyasilerin tahammülü de hiç değişmez. 22 yıldır karikatür işindeyim. Hoşgörünün arttığına dair bir emare görmedim. Başbakan Erdoğan'ın daha tahammülsüz olduğu görüşüne de katılmıyorum. Hiçbir zaman espriliye tahammüllü bir iktidar olmadı. Keza muhalefet de kendine yönelik karikatürleri hiç kaldıramıyor. Onların tutumu da hiç farklı değil." (MİZAHHABER)