29 Ekim 2013 Salı

CİHAN DEMİRCİ'NİN KALEMİNDEN; CUMHUR DEDE'NİN 90.YAŞ MEKTUBU...


CİHAN DEMİRCİ'NİN KALEMİNDEN 


CUMHUR DEDE'NİN 90. YAŞ MEKTUBU...

"Ben 90 yaşındaki Cumhur dedeniz... Bu yaşa kadar nasıl geldim, onun şaşkınlığı içindeyim... Varolmamı sağlayan Mustafa Kemal ve arkadaşlarına şükran borçluyum... Hepsinin ruhu şad olsun...

Lâkin ömrümün ilk 20-25 yılından sonrası hiçte iyi geçmedi... Ah be evladım, bu yaşıma kadar şu akla ziyan ülkede görmediğim rezillik, kepazelik, çekmediğim çile kalmadı... Ne ihanetler, ne acılar, ne darbeler yaşadım... Sadece gericisi, dincisi, yobazı, rantçısı, sağcısı değil, "Atatürkçü" geçinen Atatürk sömürücüleri de, palavradan solcuları da hep kullandı beni...

Ah be evladım, bugün yaş günüm diye benden hep nefret edenler yaşgünlerimde hep hasta iken, zamanında 12 Eylül darbelerini alkışlayanlar, 12 Eylül faşizminin Anayasasına yüzde 92'siyle "Evet" diyenler sanki pasta kesecek kadar mutlu... Ah be evladım; doğru söyleyeni 90 yaşından kovsalar da şu acı bir gerçek ki, el birliğiyle bitirdi bu ülke insanı beni...

Ama şunu da iyi biliyorum ki, bu ülkede her şey tersine işler... Beni yok ettikleri için aslında bugün büyük kutlamalarla bayram yapması gerekenlerin "hasta" olduğu bir günde, aslında yok olan Laik bir cumhuriyet nedeniyle asıl hasta olması gerekenler bakıyorum pek mutlular... Kadınları anlamak zor derler ya, yok be evladım, asıl dünyada bir tek benzeri olmayan bu ülkeyi anlamaktır en zor olan...

90 yaşından çok önce çözmüştüm ben bu ülkeyi... Dedim ya bu ülkede her şey tersinedir... Ancak tersten bakarsan doğruyu görürsün... Şu bir gerçek ki; palavradan hasta olanların tam ortasında ben gerçekten hastayım... Hem de çok hasta... Ama şunu da iyi biliyorum ki; bu ülkede asla elini taşın altına koymadan sadece kutlama yaparak yaşayan kitle de, her yaş günümde aniden hasta olanlar da aslında benden çok ama çok daha HASTA!..

Bu yaşlı ve hasta vücudun tek bir ilacı var, çok iyi biliyorum, o ilaç sadece ve sadece henüz kirlenmemiş olan yürekli GENÇLERDİR... Onlar ki bu topraklarda 33 yıl sonra yeniden gözüktüler Gezi Parkında ve başka yerlerde...

Benim tek umudum onların şu anda atmakta olduğu yeni tohumlardadır, yoksa dediğim gibi gerisi 90 yıllık bir hikaye...

Ah be evladım... Şimdi lütfen beni biraz yalnızlığımla bırakın...
Hani her zaman yaptığınız ve sonunda beni kurdun eline attığınız gibi...

CUMHUR DEDE...(NAKLEDEN: CİHAN DEMİRCİ)